Pages

selamat tinggal sayang..

hari nie result kuar..result sem last..so maknenye today was my last day as a permanent student..ewahhh..permanent student eh..mcm keje lak...hahaha...nak nyanyi cket..selamat tinggal kawan..xmudah aku pergi...ewahhh..

bnyk kenangan sepanjang kat uitm..dan bila sebut kenangan opkos la..ader cuka dan duka didalamnye..
xkan aku penah lupelah..kenangan mula2 dpt result mengatakan aku berjaya masuk ke uitm..pastue blek umah typu arwah ibu..ckp aku xdpt masuk mane2..tyme tue mmg kecewa giler muka ibu..pastue aku gelak kuat2 ckp ibu gabra...

pastue sampai kat HEP..jumpa pija..p pulau gadong..kemas2 brg...pastu orientasi kat lendu..mcm org giler..tydo kol 2 bgn kol 4..mmg giler..kat situla mula2 aku kenal ngan INCIK KINDER BUENO...

pastue..masuk sem 1..blek gadong..bukak2 beg jumpa surat arwah ibu..ermmm..sedey jap...rupenye..masa anta aku sini..pukul 3 pg ibu xtydo karang surat utk aku..yg surat tue still aku simpan sampai ary nie...
pastue p kelas...mcm org giler..esok nak test mlm nie..bawu taw..kelas kol 830..820 bawu bgn..mmg  gilerla..mantopp n class...da lambat siap boleh bakar roti sapu jem cekelat lg..satu utk aku satu utk pija..sbb tue pija dr saiz m skang tengok.xl..hahaha...

skandal ngan incik KINDER BUENO..dating..main tarik tali..masa tue idop aku ..sangt gembira..dan xde istilah kesusahan..even kat dlm purse ader 2 inggit je..tp still gembira..pastue..ujung sem..after final..arwah muncul semula dlm idop aku..membuat aku dlm persimpangan..dan akhirnya..aku lukakan aty INCIK KINDER BUENO..SOWI ABG SEBB NA LUKAKAN ABG..BUKAN SEKALI TP BERKALI2..
tp salah abg gak..cube abg berani terus terang..ni nak men tarik tali sgt..kan da kalah..PADAN MUKA.hahahaha..

pastue sem 2 aku mula idop..balik ngan arwah..tiap2 2 minggu fly p kl..nak ubat rindu d aty..tapi tyme sem 2..aku diuji lg..IBU DAPAT BREAST CANCER..penyakit yg ibu rahsiakan dr aku..selama beberapa bulan..tyme tue..ujung minggu aku..mmg xde life..kl~jb..berulang alik..tp even though diuji..akhirnye..aku dpt dean list..untuk sem tue..xdpt nak lupe..kitorg susun meja panjang2 utk study tyme final..tyme tuela aku kenal CIPAK AZMI...my beshfriend forever selain DIDI..

sem 3..da xdok kat gadong da...pindah uma kat Taman Cempaka..tyme kat sini pon heaven gler..tp masa Sem 3..idop aku ilang serinye..WHY?sbb..IBU PERGI MENGHADAP PENCIPTANYA BUAT SELAMA2NYE..tyme tue..mmg rebah..xde semangat..tp mungkin kuasa TUHAN..akhirnye aku dean list lg..SEM 3..

SEM 4..idop seperti biasa..walaupun kosong..tp..ms sem 4 aku da buat keputusan yg paling sukar dlm idop aku..bukan nak kawen..tp p PINANGKAN mama utk ayah..even terluka..tp..aku tahu ayah bahagia..tyme sem 4..arwah da mula buat hal..disinila..bermulanye...hubungan yg sgt rapat..aku..didi.cipak..pija..cha..xlupe gak blup..diorg yg bg aku support..tp kuasa tuhan..sekali lagi..AKU DEAN LIST..

SEM 5..idop aku terumabnag ambing..7bulan digantung..akhirnye hubungan kami..putus lg..7 tahun for nothing..tp sape yg halang kuasa ilahi..masa kat sini juge aku kenal erti rezeki..sebb even though result aku agak gempak..da still xdpt offer2 internship..bila nak last2 bawu la..berlambak2 offer..tp sem ni..xdean pon..sebb men2 banyakkan..tp aku akan kenang sem 5 sebagai antara moment terindah dlm idop aku..

SEM6..mmg kalut internship..tercampak sorg2 kat PUTRAJAYA..buatkan aku lebey degil.(ewahh degil la sgt...)tp berani ye...kat sini..wujud nama KAK DIELA.KAK WANI..KAK SALMI..KAK RINA..KAK NISA nnnnnnnnnn INCIK JACK SPARROW DLM IDOP AKU...so..pejam celik pejam celik rupenye da abis da..internship..mcm org giler wat report...

ari ni result kuar..double sedey sebenanrnye..sebb?lg cket je..nak p first class honour..tuela nana men2 lg..tak penah serious...terlajak kereta switf bley diundur..terlajak buat thesis..mcm niela resultnye..(ewahhh suka aty laki tiri akunye peribahasakan..haha)..sedey juge..sebab aku penah janji ngan arwah ibu dulu..aku ckp..ibu,sijil matrik nie akak buat adlh hadiah akak utk ayah sebb da besarkan akak..dan degree akak adalah utk ibu sebb sudi mengandung n melahirkan akak..ms tue..bile ibu ckp..agaknye ibu tak dpt nak tengok akak amik scroll tue..aku gelakkan ibu je..rupe2nye..mmg btol pon die tade t ms aku grad..IBU..AKAK DA ABISKAN DEGREE YG IBU NAK NIE..BGNLA!!WISH CONGRATS KAT AKAK..sekali je...hufff..hufff..emosilak..hahaha..


so the conclusion is..



selamat tinggl uitm..selamat tinggal dunia study..selamat tinggal segalanye.





ps:rindu nak masuk zaman blajar blek..n paling rindu nak ponteng class..korggggg..aku rindu giler kat korg..huarghhhh..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in