Pages

bye2 maybank.this is my new life.noktah.

Hi semua!!!bertemu kembali dlm entry sethn sekali.haha.kau mampu????

Berhabuk berkuman berhantu suma la blog nie.bukan takat sawang dah.hahaha.


Saat entry nie ditulis saya dgn rasminya dah jd penganggur terhormat.n menyandang jawatan baru sebagai surirumah bahasa omputinye housewife.


Sedih??gile ko xsedih.sedih gile.putus cinta pon xkan sesedih feeling nak resign taw.tambahan lg dgn benefit yg ko dpt sbg banker unlimited coverage,share maybank,oversea studi trip bonus suma.gile x sedih.nak2 graduate mcm aku kuar2 terus dpt keje n gaji lebih kurang 2 ke 3 kali ganda gaji kawan2 korg tg xberapa nak nasib baik dgn gaji kan.berhenti buat mende yg korg suka.yg korg mmg xde mslh nak buat mende tu.mmg gile la kalau ckp xsedih.


Dua minggu aku nangis mlm2 sorg2 lepas tidokan zafra.sobsob.takde sape yg tahu even en somi also(sbb dia offshore)hahaha.


So for those yg ckp diorg relax je resign aku rs ati diorg mmg kental n jitula.ko bygkan time nak berhenti,dr 10 org yg korg jumpa 9 org akan ckp mende yg sama.


"Mcm mane kalau suami awak tinggalkan awak?"


"Belajar tinggi2 sampai degree last2 dok umah jaga anak.rugi..rugi.."


Time tu la suma akan keluarkan exmple diorg diri sendirila,kakakla,adikla ,jiran sebelah la kene tinggal dgn suami.gile la ko xmeroyan hari2 dgr cite kene tinggal husband.hati kental pon boleh jd goyah babe.



Pastu aku tanya bapak aku,ayah menyesal x kalau fara berhenti?malu x kalau anak ayah xkeje??


Bapak aku jawab"ayah anta fara belajar tinggi2 bukan sbb nak suruh fara gaji besar,keje bagus.ape yg fara dpt tu bonus.ayah anta fara belajar tinggi2 sbb nak suruh akak tuntut ilmu.ada beza org berilmu dgn xde ilmu."


Pergh sentap mak nokk.lepas tu aku dok pikir ape salah ke kalau belajar tinggi2 dok uma? Kenapa nak jd seorg surirumah nie mmg org yg xde pelajaran je ke??at least dgn pelajaran yg aku ada.aku boleh guna utk didik anak aku dgn lebih baik.betul x??


Tang suami nanti cari lain tu suma.actually perkahwinan tu adalah satu risiko.hidup ni pon risiko.tp yg tido dgn laki korg tu sape??korgkan.korg lebih kenal dgn psgn korg dr org lain.kalau korg rs dia xbaik apsal dulu korg pilih dia??


Allah kan dah ckp lelaki yg baik utk perenpuan yg baik.so kalau korg rs korg baik.jgn takut dgn bayang2.kalau let say in future allah dah takdirkan sesuatu terjadi in ur relationship mungkin allah dah tuliskan yg terbaik utk korg.


Gile aku xpikir.takut gak kalau incik cinta hati crk lain.tp aku rs aku dah usaha.yg lain2 aku serag kat allah dah skarang nie.so kalau let say dia berubah hati,atleast menda tu x 100% berpunca dr aku becoz i already put an effort for my marriage..noktah.


Lg pon ada org ckp dgn aku.aku berhenti nie adalah satu nikmat.


Aku tanya nikmat???gile ape nikmat.tu ujian.dia kata.farhana dr kecik da keje.balik sek tlg mak jaga kedai.mungkin allah bg awak nikmat nie.cukupla awak penat dulu.dia nak bg awak rehat.berapa rMai org yg nak duduk rumah jaga anak tp xboleh sbb duami dia xmampu?


Mkn dlm babe.dan aku rs betul gak.mungkin ini anugerah allah bg kat aku.dulu arwah ibu ckp,kalau dia baik dia nak dok umah jaga anak.jaga suami.tp hajat dia xkesanpaian.tp allah tu adil.allah xbg kat ibu allah bg kat aku.



So bile aku pikir2 balik.nie mmg takdir terbaik aku kot.so redha jela.best ape dok umah.xpayah menyumpah seranah nak hadap jammed.nak pikir gaji nak bayar tu ini.tugas aku dok rumah jaga anak jaga suami.kalo ko tension pon sbb ko xtahu nak buat ape selain makan n tido.bukan ms zaman keje.kebe maki dgn boss dgn customer.tiap2 hari kene marah.so atleast kalu marah korg pon lepas nie laki sendiri.paling2 dia tido bilik sebelah.hahaha.anyway wish me luck!!!for those yg rs nak join the club,gd luck.rezeki allah yg bagi.jgn takut berkhidmat utk suami kerana kita juga berkhidmat utk allah


Renung2kan n selamat beramal.k bye.


Ps: i love u bie.buah hati jantung berdegup2!!

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in