Pages

EKSIDEN....

saya sude sampai uma dgn selamatnye..haha..
pas blek...p tengok kete..waaa...sgt sedey tgk kete saya...bile apek kedai tue ckp..
"waa amoi...kete lu bnyk lmbt mo siap..itu brg manyak mau tukar..."
rs menyesal lak bwk kete laju2...
penin..penin...penin...
pstue p utm jap..amik duet tudung...besh gak jd along nie..
abis tue tros gerak p uma andak kat semenchu...
tp sebb jln jem..terpaksala buka kat dlm kete..kuang..kuang...
tp bukn itu yg saya mo kata...
td ms blek uma...
saya tengok satu accident yg dasyat...
smbil pegang kepala..
trok...kete SAGA...langgar belakang lori trailer..
bila tengok kete tue..g remuk giler..lebey remuk dr kereta saya..
owg kat dlm kete tue berdrh2...
tetibe rs bersyukur lak..
walaupun saya accident minggu lps..
tp sy tak cedera...(wat ms niela..coz dr ckp..sumetimes owg eksiden nie..effect die..da tue bw terasa..haha)
nak compare ngan pemandu kete saga tue td..
mende tue wat saya bersyukur..mmg kete sy remuk..atleast..saya..dan adeq2 saya tade pape...
kdg2 bile kita rs kita susah..
kita tengok ape yg jd kat keliling kita..owg len akan lebey susah..so mende tue yg akan wat kita lebih bersabar dan redha...
bila kita susah..ader lg owg yg lebey susah dr kita..
kalo kita rs kita tade sape2..
kdg2 kita lebey bahagia dr owg yg ader tanggungjwb..
bile kita sakit ader owg yg lebey sakit...
ALLAH lebih mengetahui kemampuan hambanya..
dan die takkan jd kejam utk uji manusia diluar kemampuan hambanya...
so..akhirnya...saya redha..walaupun kete saya still lmbt siap..sob..sob..

p/s: ader sesape tak yg nak pinjam kan saya kete die nie..waaa tak ley nak jln raye..
da moral of the story..bak kata ayah..: len kali jgn bwk kete cm pelesit..awak tue perempuan..kuang..kuang..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in