Pages

aku.dia dan kamoo

note : entry kali nie maybe lebey panjang dr biasa so kpd sesiapa rs tamo baca bek berundur awal2(ewah mcm artiskan)hahaha..


erm kiranya dah agak lama gakla xpost ape2 kat blog nie.lebey kepada proses memblogwalking jer.bukan ape bz ya ampun sampai patah2 kaki mak ni hah.maklumlah sejak2 jd director nie, bnyk keje nak kene buat.ewahhh...tp ms proses memblogwalking nie bnykla post2 yg aku bc tentang kisah sedih (cam tajuk lagu VIPKAN?)hahahah!!!psl putus chentalah , putus tunanglahh , bercerailah, sunyilah,cinta xbersambutlah n mcm2 lagilah sampai satu tahap aku rs virus ke hape suma kene sedey2..hahaha..so tetibe dpt kekuatan nak kongsi secebis kisah benar.kisah yg aku lalui.aku hrp kpd sesiapa yg sudi mmbaca korg boleh amik sedikit iktibarkan..


ok.pengalaman cinta aku yang pertama bermula sejak aku f4 lagi. hebatkan?hahaha...org ckp cinta pertama adalah inta yang kita tak mungkin lupa sampai bila2.cinta yang boleh membuatkan kita bahagia sgt2.kerana itulah yang pertama berlaku dlm idop kita.dia senior aku.budak upper 6.mari kita namakan dia sebagai mr DIA ye kawan2.hbgn kami pd awalnya mmg best giler.nape ?sebb diemmg sgt2 romantik.cr dia nak approach mmg aku xkan lupa sampai bila2.dia mmg sentiasa membahagiakan.ketika tue aku rskan aku da buat keputusan  dgn memilih lelaki yg betol utk jadi imam aku satu hari nanti.

kita selalu alpa ketika bercinta kerana cinta itu buta.ia bukan sahaja membutakan pandangan mata tetapi kadangkala is juga membinasakan perasaan hati!


quote nie bukan utk menyindir sape2. sebb itulah ape yang aku buat dahulu . lupa n lalai segala2nya. malahan dulu aku berani katakan aku syg die lebih dr aku syg diri aku sendiri.what a sad sutuation kan?kalo kita xmampu nak syg diri kita,hargai diri kita, mcm mana boleh kita katakan kita mampu nak bagi kasih sayang yg sejati kepada org lain?lebih2 lagi kepada yang hakiki. sebb tu aku kata cinta tu buta. mungkin itu kesalahan yang terbesar dlm hidup aku kerana membutakan mata hati dan segalanya hanya sebb cinta.aku lebihkan die dlm segala hal.sumetimes dgn family pon.bila dipikir2kan balikrs menyesal pon ada.tp manusia buat kesilapan bukan utk ulang mende tu lg tp utk belajar dr kesilapan agar xulanginya dikemudian hari.tp xde la learn sgt sebb asik couple putus couple putus.terluka dan terus terluka lg.


kita hanya mampu merancang perjalanan hidup kita tapi kita sering terlupa bahawa bukan kita yang menulis takdir kita..


yup!aku hanya mampu merancang tapi tahun 2010 merubah segala#nya.merubah persepsi aku tentang kita tak perlu taksub dgn apa yang dipanggil cinta pertama!kecewa frustated terluka semua ada.7 thn kami bersama#.bermcm kenangan dan perancangan yng kami buat.akhirnya tue ending yang aku dpt.yg lebih sedih tu cara dia gantung aku.dgn bermcm persoalan.xtahu status mcm org bodoh menghrpkan sesuatu yg tak pasti.


manusia hanya lebih mendekatkan diri dgn penciptanya disaat dirinya dlm kesedihan dan keterlukaan!


kalo ms kita gembira ,kita just buat mende wajibkan.tak pyh ckp org lain.aku pon sama.tp bila kita sedih?seseorg pernah ckp kat aku,Allah mmg sygkan aku sebb tu allah terus2an menguji aku agar aku xlupa Nya..Setelah memohon pertunjuk ( setiap hari setiap malam aku sujud mohon diberikan petunjuk apa yang sebenarnye berlaku).akhirnya petunjuk tu tiba.tp seriously korg mesti xpercayakan mcm mane aku dpt petunjuk tu .(tp mls nak cerita kang jd makin panjangkan)hahaha..toing!!Mr dia da ader org lain.ms tu seriously mmg ngamuk giler2la.kene dumped dgn org yang sama bukan sekali tp 3 kali.bodohkan?time tue mmg allah tempat aku mengadu,keluarga tempat aku cari kekuatan dan kawan2 tempat aku cari kebahagiaan.thanks kalian thanks sgt2!



jika allah memakbulkan doamu maka allah menyayangimu, jika allah lambat memakbulkan doamu maka allah ingin mengujimu tetapi jika allah tidak memakbulkan doamu maka allah ingin memberi yg terbaik untukmu



mungkin aku nie jenis yg terlalu setia kot.dulu idop aku mmg hanya dgn buayafriend aku,Mr Dia je.so bila putus mmg agak dull la idop aku.mmg xde maknenye flirt2 or stanby buayafriend bawu.hahaha..so masa time tue mmg life aku lebih kepada mengupgradekan (word bawu enh kawan2.haha)aku jogging(siap ajak kakak2 opis tue.haha.pelikkan?)pakai braces,start memotivasikan diri aku,lepak dgn kwan2 n mcm2la. ms tue muncullah NORFARHANA yang bawu.(xcaya tanya diorg la) bukan takat badan susut giler mlhn bawu aku taw why kita perlukan kwn2 yg sejati dlm idop!


kita selalu mengeluh kenapa allah turunkan hujan saat matahari cantik menyinari bumi tapi kita terlupa tanpa hujan kita mungkin xkan mengenali ape itu pelangi disebalik mentari!


proses kesedihan tu xlama.mmg btol ckp ayah. Allah menguji kesedihan hambanya setakat kemampuan hambanya. Tak lama dlm 6 bulan proses reborn aku,akhirnya Allah dtgkan lelaki yg lebih baik dr Mr Dia. Mari kita namakan dia sebagai Mr Kamoo ye kwn2.aku ckp mende nie bukan sebb aku dgn Mr kamoo sekarng nie.x.hubungan kami dibina pon sebb galakan(galakan enh..hahaha..Gosip la senang citer) dr officemate kami.suma org (sebelum aku jumpa dia lagi ) da ckp die seorg lelaki yg baik.tp time tu xsimpan ape2 perasaan pon.yela.giler hape budak intern nak ader bunga2 cinta ngan engineer.xterpikir pon satu hari kami akan seserious nie.ewaahh..walaupun ms mula2 masuk sana aderla psg niat nak tackle engineer gaji ribu riban tp juz niat xsangka boleh dpt).hahaa..giler giler.tp soal jodoh kan.ewah sape mampu menolak.


dulu lepas putus aku selalu berdoa dpt lelaki yg jujur ngan aku,yg boleh terima kekurangan aku seadanya.boleh terima sape aku berkwn.dan yang paling penting dia boleh terima keluarga aku seadanya.tanpa rs gusar dan bimbang.dan alhamdulillah saat kali pertama aku kenalkan dgn kwn2 aku,diorg boleh ngam dgn Mr kamoo nie.malahan kdg2 kalo aku merajuk,diorg yg jd tukang cheer..haha..kejujuran,terlalu jujur sampai kdg2 aku mkn aty..hahahaha..tp Mr kamoo adlh kamoo dan setakat nie xpernah berubah menjd org lain.!dan yg paling penting die mencintai aku dan menyayangi aku kerana diri aku sendiri.Kerana Norfarhana sendiri.tanpa Norfarhana ini perlu menjd org lain.tq syg.utk kebahagiaan yg awak berikan!


so kpd kawan2.jgn bersedih.kita da ditentukan tulang rusuk kita sendiri.ye,aku akui yg aku tak boleh jamin he is my ending tp sekarang nie aku berani katakan,yg aku bersyukur atas semua kehilangan aku dulu,kerana akhirnya aku temui org yg membahgiakan aku sekarang dan ketika ini.kepada mereka2 yg ader kat luar sana,jgn bersedih kerana anda terluka.jgn bersedih kerana anda belum dicinta kerana dlm sehari mcm2 boleh terjd dan ketika sebagai hambaNya xslh utk memohon yg terbaik utk dibekalkan dlm hidup kita.hidup di dunia terlalu singkat dan hargailahianya sebaik mungkin!hoccay!!



ari nie xnk ps2.juz nak sharing gambar je!

 org yg selalu jd tempat saya bersandar saat saya sedey dan terluka.he's the owner of my heart for today,tomorrow n hopefully forever.wewe..ok bye!

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in