Pages

review jb-grill bar restaurant

Bismillahirahmanirahim.

Hi suma.ok sejak kitorg dok jb kitorg mengalami satu masalh utk carik tempat makan western yg best yg kene dgn tekak kitorg.

Yela masa aku dok putrajaya/ subang dulu xkisahla walaupun tempat tu jauh kat wangsa maju pon aku dgn gigihnye boleh start kete g sana.nak2 dpt en husbeng.lgla kaki makan.pon jd.sampai boleh g melaka semata2 nak makan seafood.hahaha.

Tp bile dah settle down kat jb nie.dah ada anak suma xkan nak buat keje gile masa zaman muda2 dulukan.opkos la anak mesti diutamakan.

So after dua thn lepas kawen n mencarik tempat western so akhirnya aku jumpa.tempat makan best yg ada serve daging wagyu!!walaupun xley lawan jack chabroil tu tp kiranya nie tempat makan daging wagyu yg paling best yg aku rasa kat jb.kalau x takkanla kat tripadvisor rank no 2 ye dokk.

Ok.location dia kat mane? Dia dekat tmn pelangi.senang je nak crk temapt nie, carik masjid n balik polis tmn pelangi.dia sederet balai polis tmn pelangi.

N then dia akan tulis grill bar.design kedai tu mmg betul2 mcm pub.hoho.n kedai nie xde certificate halal not becoz dia serve pork.mmg xde pork tp sbb dia jual arak so sama jela mcm korg makan kat tgi friday kan?

Ok.kalau korg datang sini korg mmg kene order daging wagyu n baked dowry fish dia.mmg terbaik dr ladang.nora bg 4 bintanggg! 

Desert dia pon bg aku mmg terbaik dr ladang.aku makan chocolate lava.pergh mmg betul2 melt dlm mulut.sampai husbeng pon ckp tu antara desert terbaik yg dia penah makan.kalau x,xkanla dia ajak aku g sampai dua kali.

Tp aku rs kat sini diorg punya speghati biasa2 je.baik korg makan dekat pizza.lg berbaloi kot.mungkin sbb tu nama dia grill bar bukan spagheti bar.eh.tue jela.n harga dia boleh thn gakla.utk wagyu rege dia sepinggan lebih kurang dlm 100-170 hengget (sbb korg kene order dlm certain minimum gram so jgn happy sgt tgk harga dia sbb tu harga utk 10g ye) okla.ckp mcm pon xguna.let's the picture do the talking.krik krik.eh.




Masa first time dtg sini.diorg bg roti nie.rs dia mcm roti naan tp sgt nipis.so aku syak ni mesti roti naan xjadi.tp sedap weyh.

Lepas dtg kali kedua xde pon dpt mende nie.hahahaha.saje je nak amik ati kot sbb first time.




Serious mmg besar n sedap taw wagyu nie.oh ye korg boleh minx nak dimasak macam mane.so sbb aku kan acah2 my kitchen rules sgt aku minx medium rare.mmg sedap.daging dia melt2 dlm mulut gitu.


Yg nie minstrone soup.pon sedap.serious sedap.en husbeng order tp aku yg tukang abiskan sbb sedap sgt.haha.




Ikan dowry baked.sedap n sgt melt bila korg kunyah.tp ikan nie bila makan bnyk dia akan jd muak(sbb ikan nie pon ada minumum portion yg korg boleh order).so bila dtg kali kedua aku ckp dgn waiter tu i want the smallest portion.hahahaha.




Spagheti olio.yg nie xsedap.so silala jgn order.




Mealshake stroberi.pon sedap.diorg blend guna stroberi ori taw.bukan guna yg kordial tu.


Our feberet.chocolate lava.bak kata chef gordon ramsay.chocolate lava nie antara kek yg paling susah nak buat kat dunia dlm masterchef.so kalau salah dia tipu aku la tu.mihmihmih.

Tp.serious weyh mmg sedap.overall grill bar nie as one of our favourite place to eat.tp xleyla g tiap2 minggu.boleh botak kepala laki aku membayonye.tp kalau korg nak buat seprise to special one.sethn sekali ape salahnye.ye dok.mmg this is one of the place yg aku akan suggest kat jb nie.

Kbye.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in