Pages

saya sayang adek2 saya..


family ana nie bnyk masalahlah..
buat abg takut je nak masuk kat dlm family ana..
ayat kat atas adlh ayat yg pernah sesseorg yang saya pernah kagumi satu ketika dahulu lafazkn..
ms tue tade ape yg boleh sy ucapkan melenkan menangis sowg2 mlm2...
tp mlm nie..
sy nk buktikan yg adeq2 saya bkn mcm tue..
apepon yg terjd mereka adlh yg terbek..
ari nie mereka da buktikan..
apepon terjd takkan ade ape yg bley buat saya ilang rs syg kat mereka..
ptd td...
adeq saya yg paling kecik..irsyad..
mkn gula2..
die beli..2 biji..
pastue die dok kat seblah sy..
saya ckp kat die..
sedpnye..
akak nak bley tak..
tanpa bnyk soal..
die bg..
pastue..
saya ckp g..
sedpnye..
mane cukup 1 nie..
akak,adeq ader lg seposen je..
jap ye..
tnpa saya sempat ckp ape2 die kayuh basikal..
pergi beli gula2 tue..
dan taw tak bila blek..
nah akak..
die bg saya kedua2 biji gula2 tue..
akak nk gula2 kan..
adeq bnjew..
akak sukakan tp adeq bley beli 2 biji je..
adeq syg akak..
betapa..saya terharu sgt masa tue..walaupun nilai gula2 tue hanya seposen tp perbuatan die buat saya terharu sgt2..
ptg td juga..
adeq saya fais dpt gaji..
die keje bawu 8 ari..dgn gaji 180..
taw tak die buat ape..
seratus die bg kat ayah saya..
duet bnjew katanya..
die cuma amik 80 je..
mmg die nakal..
bnyk buat hal..
tp perbuatan die td menunjukkan betapa bdk yg tak abis spm...
umur 17 thn..walau gaji tak seberapa..
maish ingt mak bpk..
sdgkan owg yg berilmiah..
belajar tinggi2..sampai ley jd pendidik..
tp masih menyusahkan mak bpk..
berbezakan..
nak bukti lg..
ari nie..
adeq saya maisarah also dpt gaji..
300 utk 12 belas ary..
tp die abiskan seratus..
utk bnjew kami adeq beradeq makan..
die ckp die nk suma owg rs duet die..
berbezakan..
ari nie saya mmg btol2 terharu..
walaupun adeq2 saya bkn owg berpenddkan tinggi tp..
sbnrnye..
nilai kemanusiaan mereka lebey tinggi dr owg dewasa..
nilai kekeluargaan yg arwah ibu slalu terapkan kat diorg tak pernh terhakis..
mmg diorg nakal..
degil..
tp sedegil2 diorg..
diorg masih ingt sape diorg..family diorg..tade ape yg dpt menangkis kasih syg kat mereka..saya syg adeq2 saya melebihi segalanya...
fais,maisarah,muzafar dan irsyad izzuddin..
kamu adlh anugerah terhebat yg ibu tinggalkan kat akak..
akak syg korg..

ps:terpulang nak ckp ape tentang adeq2 saya..tp bg sy..mereka adlh harta yg terbek yg saya pernah ade..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in